پاک کردن لکه قهوه
چگونه لکه قهوه را از روی لباس پاک کنیم؟

لکه قهوه را چگونه از روی خود لباس پاک کنیم؟

با اینکه نمی‌توان از طعم جذاب قهوه گذشت، ولی عذاب‌آور بودن پاک کردن لکه قهوه روی لباس را هم نمی‌توان کتمان کرد. اولین فکر شما این است که این لکه برای همیشه آنجا خواهد بود. اما اینطور نیست.نکات ما را در مورد اینکه چگونه لکه قهوه را از  پاک کنید، بخوانید. بسیاری از این نکات برای انواع دیگر لکه های خانگی نیز کار می کنند. از خیس شدن بیش از حد ناحیه ای که تمیز می کنید خودداری کنید، اما تا زمانی که مطمئن شوید لکه را پاک کرده اید، آن را مرطوب نگه دارید.

نکته بسیار مهم این است که سریع عمل کنید. اجازه ندهید لکه خشک شود، بلافاصله دست به کار شوید. به محض اینکه آشفتگی را پاک کردید، می توانید با یک فنجان قهوه تازه بنشینید.

تعدادی از متدهای خانگی رایج وجود دارد که می توانید برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش و مبلمان و لباس از آنها استفاده کنید.

آب سرد

ساده ترین روش یعنی آن لکه را با آب سرد بشویید. اگر لکه روی فرش یا مبل است دو حوله، یکی مرطوب و دیگری خشک داشته باشید. قبل از اینکه با حوله دوم آن را خشک کنید، محل لکه دار را با حوله مرطوب خیس کنید. این روند را ادامه دهید و اگر سریع عمل کرده باشید، این روش باید جواب دهد.

صابون

از صابون یا مواد شوینده خانگی استفاده کنید. مقدار کمی را روی لکه بمالید و بگذارید حدود یک ساعت بماند و مطمئن شوید که خشک نشود. سپس آن را با آب بشویید.

سرکه

معمولا پاک کردن لکه قهوه از روی لباس سفید، بیشتر از سایر لباس ها زمان می برد. برای لباس های روشن می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. یکی از پاک کننده های قوی و خانگی در منزل سرکه سفید می‌باشد چون حاوی مقدار زیادی اسید طبیعی و ارگانیک می‌باشد که به راحتی به عمق مولکول های هر نوع لکه ای نفوذ می‌کند و به راحتی آن را از بین می‌برد برای شروع شما باید محل مورد نظر را اگر خیس است اجازه دهید خشک شود و سپس روی آن سرکه سفید بریزید.

البته میزان سرکه ای که شما روی لکه می‌ریزید به اندازه لکه نیز کاملا بستگی دارد سپس اجازه دهید فرآیند شیمیایی پاک کردن لکه توسط سرکه آغاز شود سرکه سفید به تنهایی در کوتاه ترین زمان ممکن می‌تواند این نوع از لکه ها را از بین ببرد.

در انتها قسمت لکه دار را آب ولرم بشویید. لباس سفید شما آماده استفاده و پوشیدن است.

آب لیمو

پیش از امتحان کردن این روش، مقداری از آب لیمو ترش را در قسمت داخلی لباس خود بزنید. اگر لباستان رنگ نگرفت می توانید از آن استفاده کنید.

البته آبلیو در ترکیب با دانه های شکر، باعث ایجاد لکه های جدید روی پارچه می شود. اگر قهوه را ساده و بدون شکر میل می کنید، مقداری از آب لیمو ترش را روی لکه قهوه بمالید. اجازه دهید چند دقیقه روی لکه باقی بماند. سپس لباس خود را آب ولرم بشویید.

خمیر دندان

ابتدا مطمئن شوید که خمیر دندان سفید است. آیا می دانستید خمیردندان چون مانند لایه بردار عمل می کند، می توانید لکه را با کمی خمیر دندان مالیده و لکه را از بین ببرید؟ آبکشی کنید و در صورت لزوم این عمل را تکرار کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین از مواردی است که برای از بین بردن انواع لکه ها استفاده می شود. و همچنین روی لکه های قهوه نیز تاثیر بسیار خوبی دارد.

برای تشکیل خمیر از جوش شیرین و آب استفاده کنید. آن را روی لکه بمالید، حدود ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید تا جوش شیرین روی لکه قهوه اثر کند و تا زمانی که لکه از بین برود به مالیدن ادامه دهید. سپس محل را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

آبجو

آبجو را به آرامی روی لکه بمالید، بشویید و در صورت نیاز تکرار کنید.

نکاتی برای پاک کردن لکه قهوه از روی لباس
همیشه همین طور است، وقتی سفید می پوشید، لکه های قهوه به دنبال شما می آیند. و معمولاً زمانی است که شما یک لباس یدکی برای تعویض ندارید. چه نشت در خانه اتفاق افتاده باشد، چه در راه دفتر، چه در محل کار یا در دفتر، ما راه حلی برای وضعیت شما داریم. راه های مختلفی برای از بین بردن لکه قهوه با استفاده از وسایل عمومی خانگی وجود دارد که اکثر ما در دسترس داریم.

زرده تخم مرغ

یک انتخاب غیرمعمول برای پاک کننده لکه زرده تخم مرغ است، اما بسیاری از مردم قول می دهند که کار می کند. آن را با یک پارچه به مدت یک یا دو دقیقه روی لکه بمالید. بشویید و لکه باید از بین می رفت. مجدداً، شایان ذکر است که لباس تا زمانی که بتوانید آن را بشویید کمی بوی تخم مرغ می دهد.

پودر بچه

کمی پودر بچه روی لباس بپاشید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

کرم اصلاح

کرم موبر دارای بسیاری از مواد تشکیل دهنده صابون است، می توانید آن را  لکه را با کرم موبر مالیده، بشویید و در صورت لزوم تکرار کنید.

اسپری لکه بر

گزینه بعدی این است که لباس را با اسپری لکه بری اسپری کنید یا آن را در پودر لکه بر و آب خیس کنید. سپس به آرامی لکه را با یک صابون لباسشویی خوب پاک کنید.

در اسرع وقت بشویید

اگر هر یک از این نکات را در دفتر یا خارج از خانه امتحان کرده اید، مطمئن شوید که به محض رسیدن به خانه، لباس خود را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

هنگامی که مطمئن شدید که لکه از بین رفته است، دوباره بشویید و در هوا خشک کنید. تا زمانی که مطمئن نشدید لکه از بین رفته است، آن را با ماشین خشک نکنید.

سفید کننده

این آخرین راه حل است و فقط برای لباس های سفید قابل استفاده است. اما استفاده از سفید کننده برای بازگرداندن پیراهن سفید به سفیدی اولیه خود می تواند ارزش امتحان را داشته باشد. فقط به یاد داشته باشید که هنگام استفاده مراقب باشید – شما نمی خواهید هیچ لباس دیگری نیز تحت درمان سفید کننده قرار گیرد.

بنر اینستاگرام